Personalia

Bildet mitt
Bevegelsesentusiast, samfunnsviter og idrettssosiolog.

mandag 24. januar 2011

Første mann ut - Olav Abusland

Dagen er kommet for å begynne presentasjonsføljetongen av Team Futurestar. Den heldige som får sin presentasjon først, er altså herr Olav Abusland.
Denne karen fra sørlandet, er koblet til Skjævelandsfamilien gjennom min tvillingsøster. De lever det glade urbane samliv i Oslo, nærmere bestemt på Tøyen. Sammen har de vår alles helt og det nye stjerneskuddet i storfamilien- LitleHans.
Olav Abusland er for mange kjent for sin teoretiske kompetanse, egentlig på generelt grunnlag, men kanskje mest overfor bisarre, forglemte og smale idrettsaktiviteter. Gi Olav oppgaven om å liste opp topp 3 i eliteserien i bandy, kan du være sikker på at han vil briefe og ta med hele tabellen som ren bonus.
Olav har fremdeles litt å hente på overgangen fra teori til praksis, idrettsferdigheten er nok ikke helt den samme enda, men ingen skal si at ikke innsatsen er der! Eller, til tider er den der - kontinuitet er ikke herr Abusland sterkeste side. Likevel, Olav er pga sin wingman rolle, av uvurderlig betydning for min opptrening til Norse. Ca. to dager i uka, tropper begge opp på Tøyenbadet for iherdige svømme, styrke og kondisøkter. Her bidrar Olav ofte, spesielt i svømmesammenheng, med sine råd og tips til teknisk utførelse. Der er han nemlig i særklasse.
Se nedenfor for mer personlig fakta om Olav,- svogeren, svirebroren og treningskameraten.

1. Navn: Olav Abusland
2. Fødselsdato: 28.11.1981
3. Yrke: Adjunkt med opprykk.
4. Sivilstand/relasjon til Teddy F: Svoger.
5. Favorittaktivitet/trening: Svømming og squash samt innendørsfotball med spillere uten fart, styrke, kondisjon og ballfølelse.
6. Trener hvor mye i uka - og hva: ca. 5 timer i uka. Svømming, styrke, squash og diverse hyggelige ballspill på lærertrim.
7. Favorittmat/drikke: Lisis lasagne
8. Favoritt bok/film: Bok: Ikaros Film: Monstertorsdag
9. Ansvarsoppgaver, Norse: Ivrig motivator og treningspartner i forkant av konkurransen.
10. Spesielle kjennetegn: I overkant sedat.
11. Personlige styrker: Lun onkelhumor i trygge sosiale lag og gourmetkokk når det kreves.
12. Personlige svakheter: Jeg mumler og har forholdsvis svak kjernemuskulatur.
13. Tanker om Norse generelt og Teddy F sin deltakelse: For å forklare Norse på Teddys eget fagområde er det vel ene og alene nivå fem på Maslows behovspyramide. Teddys deltakelse er et substitutt for karrieren han aldri fikk som midbanestrateg på Sandnes Ulf.
14. Hva skal du gjøre for at Teddy F får en best mulig reise: Som sagt skal jeg bidra svært mye i forkant. På selve dagen blir det som motivator og gledesspreder.
15. Sist, ønske du å være den som følger Teddy F opp til Gaustatoppen: Har vært med Teddy opp på Gaustadtoppen før i kosetursammenheng. Kan neppe se for meg at min fysikk kan holde tritt med en Teddy i konkurransemodus.
16. Favorittmusikk: Ryan Adams, prince, Årabrot - blanda drops mao.

18 kommentarer:

  1. For ein mann- og for ein wingman!! Bra presentasjon.

    SvarSlett
  2. Og i helsike for et bilde!
    Jeg blir skremt...

    SvarSlett
  3. Olav er kjent for eksperimentelle tolkninger foran kameraet.
    I ekte Goffmannsk ånd, leker han med rolleforventningene, forvrenger inntrykkshåndteringen slik at ingen vet om han er front- eller backstage...

    SvarSlett
  4. Så skittent så skittent, men innerst inne litt godt. Grr....

    SvarSlett
  5. Hans. Vet ikke du at Olav er fotomodell?

    SvarSlett
  6. Visste åpenbart ikke det, nei. Enda en grunn til at dere må komme dere bort fra Oslo

    SvarSlett
  7. Hei! Første gang jeg er inne på siden faktisk.
    Ser du bruker bilder av meg og alt. Har du spurt om lov?
    Ellers står det at jeg er Team Captain på Crew 2. Trenger en stillingsbeskrivelse før jeg takker ja til det.

    SvarSlett
  8. Wenche; første gang? Som Tuva ville sagt - as if...
    For å komme dine kommentarer i møte;
    I skjevifamilien har alle blankofullmakt til disponering av personlige opplysninger og visuelle effekter - her har man ingen hemmeligheter.
    Du ble utnevnt til captain for toer-laget som en konsekvens av at du ble så grinete når Hans fikk crew 1 ansvaret:-) Som en følge av den reaksjonen, tok jeg det for gitt at du var interessert i teamansvar. Om du ikke ønsker denne prestisjetunge oppgaven med å lede crew 2 står min kjære mor parat til å overta!

    Viktig at vi tar tak i disse problemstillingene tidlig, da vi ikke kan ha interne stridigheter som kommer i konflikt med min opptrening.

    SvarSlett
  9. Disponering av personlige opplysninger og visuelle effekter innad i Skjevifamilien kan ikke gjelde inngifte medlemmer, med egne meninger og kunnskaper (fra den virkelige verden).
    Årstein - man skal aldri ta noe for gitt. Det er denne situasjonen et særdeles godt bevis på. Snakk med folk først. Du må ikke trene så mye at du glemmer det.

    SvarSlett
  10. Who stole my thunder?

    SvarSlett
  11. :-)
    Diskusjonen har, mens undertegnede har trent (åpenbart), oppsiktsvekkende nok dreid seg bort fra spøk til revolver. I en ellers harmonisk tilværelse, har bloggen fått forsuret klima.
    Bra at man leser seg opp på personrettigheter i sosiale medier, isolsert sett bra. Trodde likevel ikke det skulle være nødvendig med en prinsippdebatt internt i familien. Jeg tar selvsagt redaksjonelt ansvar, og gjør de grep som må til for at ingen føler seg tråkkat på:-)

    Olav; no one can ever steal your thunder!

    SvarSlett
  12. Har lagt ned stridsøksen og søker herved om fred og forsoning. Framover skal jeg rette all fokus mot hovedpersonen og utgangspunktet for denne flotte bloggen. Heia Årstein! 2011 blir et fantastisk år for alle i Team Futurestar, takket være deg og dine påfunn:-)

    SvarSlett
  13. Jeg protesterer sterkt på at bildet av Team Futurestar er tatt vekk. Jeg finner meg ikke i at det blir fjernet uten at jeg har blitt involvert. Jeg vil være på internett!
    Drit i den sure kjerringa! Få bildet tilbake!

    SvarSlett
  14. Hans; nå som skjoldborgen var brutt opp - måtte du begynne og slenge nidord?

    Du, og alle andre som ønsker det, vil bli eksponert på høyst flatterende vis senere/fremover.

    SvarSlett
  15. er det olav læreren min?!?

    SvarSlett
  16. er det olav læreren min?!?

    SvarSlett
  17. oLAV JO KJENDIS!!!

    SvarSlett
  18. addah olav er læreren min er han modell? hahha lø bilde olav stygg as

    SvarSlett