Personalia

Bildet mitt
Bevegelsesentusiast, samfunnsviter og idrettssosiolog.

mandag 21. mars 2011

Uke 11 - helgeferie og sjukdom

Uke 11 ble heller ikke helt ideell, slik som foregående uke også var. Denne gangen var det vel egentlig svært selvforskylt iom at jeg la inn et helgeopphold uten trening i Helsinki istedenfor 4-5 timer trening. Sånn sett var total dose grei nok, med 10t15min trening, fordelt på 2t15min løp, 3t05min sykling, 2t40min styrke og 2t15min svømming. Sliter litt med sjukdom i inngangen til uke 12, og må se an formen litt.


Opptelling:
15 Aktiviteter
Avstand:
114.37 km
Tid:
10:11:05 t:m:s
Høydestigning:
542 m
Gj.sn. hastigh.:
12.1 km/t
Gj.sn. puls:
131 bpm
Kalorier:
5,354 C
Maks. puls:
184 bpm
Maks.tid:
01:19:17 t:m:s
Maks. hastighet:
27.4 km/t
Gj.sn. avstand:
8.80 km
Middels avstand:
3.41 km
Maks. avstand:
40.90 km
Gj.sn.tid:
00:40:44 t:m:s
Middeltid:
00:35:18 t:m:s
Maks. gj.sn. hastighet:
35.8 km/t
Maks. gj.sn. puls:
153 bpm

2 kommentarer:

  1. Det trenes greit ser eg=)

    Koss ligge du an pr nu i forhold te koss du hadde sett det for deg? Du satt kanskje ikkje opp nogen eksakte mål for koss du sko ligga an på ett gitt tidspunkt, men du har vel en plan du følge, evt ikkje greie å følga=)

    Ser det muligens blei litt uklart. Tenkte altså på om du har noge målbart du går itte? Typ 02opptak, div styrke, tid på svømming, antall saltoa under vann før du må ha luft, antall minutt på å skifta punktert sykkeldekk, ect,ect.

    :)

    SvarSlett
  2. Heisann Earl - lenge siden!
    Skjønner veldig godt hva du tenker på.
    Ligger bra an tror jeg. Gjorde ikke tester før oppkjøring - og angrer litt på det. Har fått trent bortimot de dosene jeg ville til nå. Det er nå som været blir bedre at de virkelige dosene kommer.
    Delmålene mine til nå i oppkjøringen har gått på forbedring av styrke og teknikk. Har blitt greit sterkere i beina, samtidig som jeg har kjørt roligere langturer (løp, sykkel, ski). Svømming har kun dreid seg om teknikk, prøve å ikke synke i vannet...
    Fra og med april blir det MYE mer kondisjon. Skal kjøre en testuke da, for å se hvor jeg står, i alle 3 disipliner - det blir kult! Treningen blir langkjør og intervaller - først og fremst på sykkel og løping, men det vil svømmes mer meter også samtidig som teknikkfokuset opprettholdes. Styrke blir nedprioritert til mest core og vedlikeholdstrening.

    SvarSlett