Personalia

Bildet mitt
Bevegelsesentusiast, samfunnsviter og idrettssosiolog.

fredag 8. juli 2011

HodneTricamp&TourDeVats - Vatsbilder:-)





08.07 - Vats: http://www.vatsnett.com/ 
'03.07. Kortet ytterligere ned på Vats-uken. Langturene kortere, men med høyere intensitet.
13.06. Vi blir lengre på Rjukan onsdag, HEMT utsettes til torsdag.
09.06. Etter kort konsultasjon med BCB, har jeg lagt inn mer svømming i Hodne Tricamp. 
Treningsopplegg for Rjukan, Hodne og Vats. Lesere, med berettigede meninger om treningsopplegget, bør ytre disse! Uansett opplegg, må selvsagt tjene det overordnede formålet - å komme i form til Norseman, enten det gjelder meg selv eller støtteapparatet:-)









Tysværtunet Badeanlegg er kun åpent onsdag-søndag 12:00-17:00, så da har jeg lagt en fellesøkt der til onsdag 20. juli. Kom gjerne med innspill som sagt, om det er andre dager som er mer passende.
Setter og pris på om Olav og hans medarrangører av HEMT, kommer med gode forslag til sykkelruter som passer til ønsket lengde på de aktuelle turene.

Rjukan Resort 09-13. juli
Lørdag 09. juli:
NM Langdistanse triathlon i Holmestrand (sone 2-3)
Søndag 10.juli:
Rolig løpetur, 30min (sone 1) vaske muskulatur
Mandag 11. juli:
Rolig sykkeltur, 60min - (sone 1) vaske muskulatur. 
Tirsdag 12. juli:
Langtur sykkel, 5t Rjukan-Austbygda-Gransherad-Tuddal-Stavsro-Rjukan, (sone 1-2-3)
Onsdag 13. juli:
Langtur sykkel, 5t, Rjukan-Stavsro-Tuddal-Gransherad-Austbygda-Rjukan (sone 1-2-3)

Hodne Tricamp 14-17. juli
Torsdag 14. juli:
1. Svømming i Kilen 1t (sone 1-2)
2. Sykkeltur 45min (sone 1-2)
3. Hodne Extreme Mini Triathlon (svøm-sykkel-løp) ca. 2t (sone 3-5)
Fredag 15. juli:
1. Svømming, langtur 1t30min (sone 1-2)
2. Løping, langtur 1t.30min (sone 2-3)
Lørdag 16. juli:
1. Svømming i Kilen, drillsett 60min (sone 2-3)
2. Sykkel, Langtur 3,5t (sone 1-3) 
3. Brick. 30min. Overgang til løp, (sone 2-3)
Søndag 17. juli:
1. Svømming i Kilen, kontinuerlig langtur, 1t30min (sone 1-2)
2. Sykkel, tempodrag/terrengtur, 60min (sone 2-3)
3. Brick - løping, 30min (sone 2-3)

Tour De Vats 1824. juli
Mandag 18. juli:
1. Rolig løpetur 60min (sone 1-2)
2. Sykkel, bakkedrag utenfor Åmsosen, 1t30min (sone 3-4)
Tirsdag 19. juli:
1. Sykkel. Langtur, Vats-Skjoldastraumen-Ølen-Sandeid-Vikebygd-Sandeid-Vats, 3t (sone 1-3)
2. Styrke/kjerne økt m/Wenche, 1t (sone 1-2)
Onsdag 20. juli:
1. Løping. Fartslek, 45min, sone 2 med 3x5min i sone 3
2. Svømming, Tysværtunet Badeanlegg, 1t30min (sone 1-3)
3. Sykkel, lange tempodrag 1t (sone 2-3)
4. Brick, overgang til løp 30min (sone 1-2)
Torsdag 21. juli:
1. Sykkel, langtur 3x "runden" m/innlagt bakke/tempodrag 2t45min (sone 2-3)
2. Brick. 20min. Overgang til løp (sone 1-2)
Fredag 22. juli:
1. Sykling, intervall 1t30min (sone 2-3)
2. Løpe, intervall 1t (sone 3-4)
Lørdag 23. juli:
1. Sykkel, langtur, samme som tidligere i uken, men andre veien, 2t45min (sone 1-2)
Søndag 24. juli:
Løp, rolig langtur, Stokkadalen 1t30min (sone 1-2)

21 kommentarer:

  1. Ser veldig bra ut. Langtur til Sauda: tur-retur, regner jeg med?

    SvarSlett
  2. Ser ut som harde uker....Pass på at du slipper opp i tide og skaffer deg overskudd nok til selve dagen. Tror jeg ville tatt 2 av dagene veldig rolig i "Vats-uka" siden det da ikke er mer enn to uker til Norseman.

    SvarSlett
  3. Hans; ja, du blir med selvsagt?

    Bjørn C; Mener du det er i overkant hardt? Hvordan var din oppkjøring foran Norse? Jeg har tenkt å være rimelig "tung" etter disse treningsukene, for så så å lette kraftig opp og bygge superkomp de påfølgende dagene frem mot Norse.

    SvarSlett
  4. Det er selvsagt meget aktuelt med en langtur,ja! Høres veldig kjekt ut

    SvarSlett
  5. Jeg hadde 2 harde økter pr uke (tirs og fre/lør), uke 3 og 2 før Norseman. Disse var brick-økter med varighet på 4+, 3.5, 2.5 og 2 timer. Mellom disse hadde jeg kun rolige restitusjonsturer. Ble litt lite svømming så det kunne jeg sikkert puttet inn mer av. Siste uka var det kun korte økter tirs (1.5t), ons (1.t) og en superkort (30min) en fredagen i Eidfjord. Disse inneholdt 2-4x drag a 90 sek med færre drag jo nærmere løpet jeg kom. Fri mandag og torsdag. Følte jeg fikk godt med overskudd av dette.

    SvarSlett
  6. Jeg har ikke planlagt detaljene i treningen den siste måneden før Norse, kun lagt opp ett rammeverk. Det virker veldig fornuftig opplegget du skisserer, som jeg regner med støtter seg bra på herr Friel sine tanker om formtopping:-)

    SvarSlett
  7. Er i grunn lagt opp etter hr Friel. Send meg en mail: bjorn.christian.borg@lyse.net så skal jeg skanne og sende deg hans forslag til de tre siste ukene før en Ironman.

    SvarSlett
  8. Bjørn; Prøvde å sende deg epost, men fikk feilmeld på adressen.
    Min epostadresse er: arstein.skjaeveland@yahoo.no

    SvarSlett
  9. TWIN!! Dette ser jo heilt heerligt ut. Sjøl drive eg å trene med opp til DAGEN. Gjorde jo det for så vidt sist gang eg va med i Crewet. Det e deilig å ha deg og Norse som motovasjon. Blir jo litt ikkje samme intensitet og mengde for min del=) Eg meine det e viktig at crewet føle seg i bra form.
    Det blir sweeeeet med Hodne og Vats. Hør på erfarne Bjørn Borg og hans tips i forhold til treningen så tett opptil.
    Hekkan. Ikkje lenge te nå=) GLEDE MEG!!!!

    SvarSlett
  10. Og så må du ha lykke til i mårå.

    SvarSlett
  11. Takker søs; gode ord som motiverte igår. Ser allerede at nøkkelpersonene i crewet kommer til å spille en meget viktig rolle på D.A.G.E.N, ift motivasjon og inspirasjon.
    Gårsdagens NC-debut, gav meg mange fine svar, og gir meg tro på at det kan gå BRA 06. august:-) Kommer med en lengre racereport om Honeystinger Tri i neste uke.

    SvarSlett
  12. Hehe, lagt inn litt mer svømming kontra annen aktivitet på Hodne Tricamp. Må bli trygg på å crawle sammenhengende 2-3-4km i våtdrakt.
    TDV forblir uendret inntil videre, men opplegget er i stadig endring. Som sagt tidligere; kom gjerne med innspill til opplegget!

    SvarSlett
  13. Eg ska sitta i kanoen når du plaske uti Kilen=)

    SvarSlett
  14. Lars Vegas Puntervold7. juni 2011 kl. 23:35

    Jeg er imponert over opplegget ditt!Jeg har mareritt om Norseman og tilsvarende episke og fryktelige konkurranser.Men, det må jo gå bra så lenge du har Hans Jr. som directeur sportif!

    SvarSlett
  15. Setter pris på dine ord Lasse, da jeg vet hvilken hektisk periode du er inni nå:-)Håper det går bra med ny bopel!
    Hans går grundig til verks og er interessert i oppgaven - dette blir bra!

    SvarSlett
  16. Dette er en idrett Lasse hadde blitt meget farlig i dersom han hadde kunnet svømme. Det mener jeg å huske at han bare er sånn midt på treet i? Altså hakket bedre enn meg.
    Tidligere vinnere av Nordsjørittet fortjener respekt. Norges beste duathloner kanskje dersom han hadde villet?

    SvarSlett
  17. Hansi, kos goe e du i svømming egentlig? Ska me ta ein konk?

    SvarSlett
  18. Har prøvd å få Hans på gli ift til HEMT, men ennå ikke noe napp. Kunne jo vært meget morsomt å sett dere to måle krefter i den konkurransen! Før ville jeg sagt at hans var skråsikker vinner av den duellen, men nå...? Uansett, han blir vel ikke med, må huske på Lisi; litt kjedelig han der storebror...

    Hilsen generalsekretæren

    SvarSlett
  19. Jeg er for dårlig til å stille opp i svømming. Har ingen selvironi der...

    SvarSlett