Personalia

Bildet mitt
Bevegelsesentusiast, samfunnsviter og idrettssosiolog.

tirsdag 20. mars 2012

2012 - et effektivt "hvileår"

Jeg ble far i 14. februar 2012. Alt annet blir sekundært og prioritert deretter. Min viktigste og mest dedikerte oppgave er å være en god far for lille Sunniva. So far so good!
Når det er sagt, skal ikke denne bloggen forvandles til en "pappablogg", no,no,no! Jeg har ingen interesse av å formidle slike tanker i sosiale media. Selv om det er magisk for vår lille familie, er det begrenset med offentlig interesse som kommer ut av det. En viktig erkjennelse.
Vil derfor fremdeles være fysiske utskeielser som dokumenteres i all hovedsak. Forskjellen fra ifjor blir hyppigheten av innlegg.

Jeg trener 4-5 dager i uka, men har vel rundt 30-40 % mengde ift det jeg hadde i fjor, som vil si jeg ligger på fra 4 til 6 timer så langt i år. Treningen blir mye transport til og fra jobb, sykkel og løp, samt en styrkeøkt her og der på Actic. Kunne selvsagt foretrukket mer treningstimer, isolert sett, men det drukner i det overordnede, og egentlig glad for det. Når det er sagt, setter jeg desto større pris på de få tilmålte timene jeg får på sykkelsetet og med løpeskoene. Er virkelig pur rekreasjon å ta seg ut:-) Alle øktene er intensive økter, pga av mindre mengder gidder jeg ikke leke med sone1 økter. Trener utholdenhet rundt annenhver dag i snitt, og kjører derfor intervalløkter på alt som er sykkel og løp.
Eegentlig ganske så spent på hvordan dette vil slå ut på prestasjoner i år. Kommer eget innlegg om dette soon...

Har heller ingen STORE prosjekter i år, alla Norseman og delvis Lillehammer-Oslo. Har faktisk få planlagte konkurranser i det hele tatt. Blir mest på slump at jeg deltar på slikt, og vil derfor ikke ha lignende oppkjøringsperioder som i fjor. Har likevel noen aktiviteter/konkurranser planlagt:
1. HEMT : Hodne Extreme Mini triathlon. Regjerende mester må selvsagt kjenne sin besøkelsestid. Tror faktisk rekorden, satt i fjor, ryker! Mer om dette i eget innlegg.
2. Klubbmesterskapserien til Sagene Sykkel (rundbane, tempo, klatring og grusbanking). Får sikkert ikke med meg alle disse, men de er lett tilgjengelige i det minste; skjer på en ukedag og er som regel i mitt nærmiljø.
3. Tour De Vats - "light-versjon". Blir ferie med familie i Vats i år og, og da blir sykkel med på lasset. Blir nonen herlige økter der, garantert, selv om vi snakker marginale mengder ift ifjor.
4. Et terrengritt som passer inn
5. En triatlonkonkurranse som passer inn - da normaldistanse.

Dette vil reflektere antall redaksjonelle bidrag fra min side. Legger ut sporadisk innlegg om diverse sprell som gjøres i år, enten det er trening eller konkurranserelatert.

2 kommentarer:

  1. Gratulerer med forøkelsen! Trodde jungeltelegrafen skulle gå via din bror og min fru, men det er altså på det store internettet slike opplysninger kommer en for øret ;-)

    SvarSlett
  2. Takker, Hans er tydeligvis ikke sitt storebrorverv bevisst!

    Magisk opplevelse og situasjon, no doubt. Ser du er godt i gang med Norseoppkjøring, er du i rute?

    SvarSlett