Personalia

Bildet mitt
Bevegelsesentusiast, samfunnsviter og idrettssosiolog.

mandag 31. januar 2011

Neste person ut - Elisabeth "Lisi" Skjæveland

Presentasjon av Team Futurestar fortsetter med min favoritt tvillingsøster. Populært kalt Lisi, blant familie, venner, bekjente, arbeidskollegaer, og tilfeldig forbipasserende. Lisi er som tidligere nevnt, i samboerskap med Olav og i mammaperm med LitleHans. Permen bruker hun helst til vognturer med LitleHans, strikking, retro og vintage butikker i New York og på Evje (som bildet antyder) eller "gullrekka" til TVNorge på dagtid. Lisi er en sporty 29-åring, noe Grüner sitt håndballag nyter store fordeler av - spesielt de gangene hun tar sats og faktisk skyter selv, istedenfor å fordele ballen videre til sine mer eller mindre talentfulle medspillere. Ballen går som regel i mål når det første inntreffer, ikke så ofte på det siste.
Dette er et kjernepoeng ved min søster - hun kunne nok oftere hatt litt større tro på seg selv og egne ferdigheter. Som en konsekvens av dette, tyr hun noen ganger til svært kreative selvgrublerier, helt ned på mikroplan, noe omgivelsene selvfølgelig må forhold seg til. Men stort sett er hun meget positiv og fornøyd, slik hun alltid har vært - ja, siden tenårene har Lisi vært en eneste stor solstråle...

I Norseman sammenheng har Lisi rollen som nestor, mentor og rådgiver, siden hun har vært med 100% flere ganger enn alle oss andre. Team Futurestar og spesielt jeg, skal fråtse i Lisi sin kunnskap knyttet til arrangementet, noe vi allerede har sett verdien av i flere anledninger. Jeg håper også at Lisi viser seg fra sin beste "publikumsside", den hun viste allerede tilbake på barneskolen. Tvillingbror kom da med en henvendelse etter et friminutt om ikke Lisi og jentene kunne heie på oss gutta som spilte fotball mot de eldre klassene. Lisi tok dette særdeles bokstavelig, og hadde med seg megafonen ut (føltes i alle fall slik), i storefri, og skrek det halsen var god for. Tvillingbror måtte da etterpå, pent takke for engasjementet, men antyde om ikke søs kunne dempe seg litt. Kommer definitivt ikke til å be om det samme 06.aug - bring the megaphone!

1. Navn: Elisabeth Skjæveland
2. Fødselsdato: 19.03.81
3. Yrke: Adjunkt m. opprykk/ spesialpedagog
4. Sivilstand/relasjon til Teddy F: tvillingsøsterå
5. Favorittaktivitet/trening: Håndball og jogging
6. Trener hvor mye i uka:  Ca. 5-6 timer i uka.
7. Favorittmat/drikke: Olav sin thaisuppe og øl
8. Favoritt bok/film: Johan Theorin, Skumringstimen.  
9. Ansvarsoppgaver, Norse: Ernæringsrådgiver og motivator.
10. Spesielle kjennetegn: Snakker lavt, er retronerd og har strikkedilla. 
11. Personlige styrker: Jeg er den som SER og HØRER best. 
12. Personlige svakheter: Får prestasjonsangst av den minste ting.
13. Tanker om Norse generelt og Teddy F sin deltakelse: Var Support i 2009 og synes det er en helt fantastisk opplevelse. Blandingen av ekstreme idrettsprestasjoner og ekstremt vakker natur, er jo alt en kan ønske seg i løpet av 14 timer. Tankene mine om Twinsen i Norse er store. Jeg tror du klarer det på 14.15 timer :) En ting jeg er skeptisk til er tiden Teddy bruker i skiftesonen. Med hans retningssans kan det være vrient å finne riktig sykkel.  
14. Hva skal du gjøre for at Teddy F får en best mulig reise: Jeg skal sørge for at Teddy får nok næring og riktig næring. Ellers skal jeg motivere og løfte Teddy opp mot Gaustadtoppen. 
15. Sist, ønske du å være den som følger Teddy F opp til Gaustatoppen: Ja seff det vil jeg, hvem vil ikke det?
16. Favorittmusikk: Ryan Adams, Robyn, Amulet, Jimmy Eat World

7 kommentarer:

  1. Bildet stammer nok fra et bruktmarked på Manhattan. Vi har jo hatt mange turer over dammen. Det ville i alle fall Lisi sagt om hun hadde blitt intervjuet av et kulørt interiør/motemagasin ;)

    SvarSlett
  2. Spesiell måte å stå på. Blanding av bondestil og ballerinastil?

    SvarSlett
  3. Tøffe du deg Hans? Synes måten å stå på er ganske tøff og urban jeg. Liker å blande forskjellige stilarter. Bondedatter er jeg jo og har alltid hatt ønske om å være en ballerina.

    SvarSlett
  4. Synes du ser tøff ut Lisi. Beina bør egentlig alltid være krysset på bilder.

    SvarSlett
  5. Drit i beina og ballerinastil - se på SMILET til vår alles kjære solstråle! Blir jo i godt humør av det, og den flotte presentasjonen:-)
    Ellers vil jeg bare dele med dere Sivert sin favorittsang for tiden; "Nei, nei gutt - dette må bli slutt". Videre ville han svært gjerne få dra til Nordpolen med Kjell og Bjørg (= Oddbjørg), sa han i dag.

    SvarSlett
  6. Hva - planlegger Kjell og Oddbjørg poltur?
    Liker tanken om at Sivet omfavner ideen om lange turer i øde landskap!

    SvarSlett
  7. Wenche=) Du legger merke til detaljer, solstråle kan eg leve med.
    Haha! Nordpolen, men meine Sivert Sirdalen?

    SvarSlett