Personalia

Bildet mitt
Bevegelsesentusiast, samfunnsviter og idrettssosiolog.

mandag 28. mars 2011

Team Futurestars nest yngste ut - Sivert

Denne herlige krabaten er altså TF nest yngste medlem. Siverten er Tuvas lillebror, og siste etterkommer av Hans&Wenche.
Sivert er en kompleks ung herremann. Det tar tid å vinne tillit og plass i lille Siverts bevissthet. Det går ikke inflasjon i antall personer Sivert knytter til seg i sin relasjonsbygging. Dette skyldes nok noe at han i utgangspunktet er en litt sjenert og tilbakeholden gutt, men like mye at han er svært kvalitetsbevisst. Når man først er kommet på godtfot med han, og han finner omgivelsene verdig nok til at han kan slippe seg løs, utfoldes et fyrverkeri av følelser og engasjement fra Siverts side.
Sivert liker å ha eierskap til sine omstendigheter. Både levende vesener og materiell har ofte en tendens til å tilhøre unge Siverts varebeholdning - spesielt hvis den aktuelle tingen innebærer storesøsters involvering. Nettopp det med søster er en sentral bit i Siverts liv. Sivert gjør lite uten at søster har satt en eller annen form for standard - som da Sivert mer eller mindre velger å forholde seg til. Søster er nok Siverts store forbilde. Han er i tillegg en skikkelig mammagutt, ingenting er som å krype inn i armene på mor når det nærmer seg leggetid.
Sivert har en beryktet venstreslegge, noe onkel setter høyt i livet, og elsker forøvrig alt som har med transportleketøy å gjøre - med Lynet Mcqueen som den store helten!

1. Navn: Sivert Skjæveland
2. Født: 21.12.07
3. Sivil status: Barnehagegutt. Jobber med å sette lekebiler på rekke
4. Relasjon til Teddy: Nevø. Deler min storesøsters oppfatning om at alle onkler og tanter og søskenbarn i Oslo må flytte til Sandnes snart. Det er ikke lett å være 3 år og forholde seg til den store avstanden det er til Oslo.
5. Favorittaktivitet: Jeg trener mye på å hoppe ned fra høyder. Det er jeg glad i.
6. Trener hva og hvor mye: Vanskelig å anslå hvor ofte jeg gjør det egentlig, men jeg prøver å få gjort det hver dag. Har vært litt sjeldnere den siste tiden. Jeg må nok ta meg i nakken skal jeg bli god til dette.
7. Favorittmat/drikke: Cola og fiskegrateng. Akkurat som min søster
8. Favorittbok/film: Bok: Lær deg klokka med Postmann Pat. Film: Biler, der Lynet McQueen er favorittskuespiller
9. Ansvarsoppgaver, Norse: Har ikke fått noen spesielle oppgaver. Regner med at jeg får nærmere beskjed når konkurransen nærmer seg
10. Spesielle kjennetegn: Jeg er utrolig blid, om jeg får si det selv. Har også mye krøller
11. Personlige styrker: Jeg er som sagt blid. Anser det som min største styrke
12. Personlige svakheter: Magen er fryktelig treg. Jeg går på do 2 ganger i uka i snitt. Det er i snaueste laget, synes jeg
13. Tanker om Norse: Har ikke så mye kjennskap til konkurranseformen. Bading liker jeg, sykling har jeg ikke lært meg enda. Synes det er kjekt å gå på tur. Kanskje duathlon er mest min greie? At du onkel velger å delta i dette respekterer jeg
14. Hva skal du gjøre for at Teddy F får en best mulig reise: Kommer nok til å ha mest fokus på meg selv i årene som kommer. Vent deg derfor ikke for mye fra meg
15. Ønsker du å være den som følger Teddy F opp til Gaustatoppen: Jeg liker jo å gå på tur, men tror tidspunktet på døgnet blir litt for seint for min del. Ser for meg at det kolliderer med barne-tv. Da blir valget lett.
16. Favorittmusikk: Jeg har hørt mye på en sang av Jerry Lee Lewis, Kid Rock og Slash i det siste. Liker også Kaptein Sabeltann

2 kommentarer:

  1. Herlig presentasjon igjen!
    Han er en reflektert gutt, denne karen

    SvarSlett
  2. Deiligaste gutten!! Og så reflektert ja. Blir noe stort av han.
    Eg har gjort alt eg kan for å vinne tillit hos denne sjarmøren. Tror det begynte å løsne seg sist han var i Oslo. Var ikke like lett med han som med søsterå.

    SvarSlett