Personalia

Bildet mitt
Bevegelsesentusiast, samfunnsviter og idrettssosiolog.

fredag 20. mai 2011

1. del Hodne Tri - Svømming

I sin utførlige og tilsynelatende grundige presentasjon av Hodne Tri løypa, kom wingman og Hodne Tri hovedarrangør Olav Abusland, frem til at svømmeetapppen var på rett over 900m.
Min etterretning sier at denne informasjon er feilaktig... I fjor, benyttet jeg meg nemlig av avansert gps-tracking, og min gode venn Garmin, sier at etappen er endel lenger, nemlig eksakt 1km = 1000m.

Hva arrangøren akter å gjøre med denne informasjonen, vites per dags dato ikke, men det vil åpenbart få betydning for deltakernes mentale forberedelser...
(det faktum at utøver Teddy F ved fjorårets Hodne Tri, nok tok en heller laaang sving mot flytebryggen og vendepunkt, nevnes i stillhet...)

1. del Hodne Tri - Svømming

10 kommentarer:

  1. Trist å se at Wingman ikke er like etterrettelig lengre.

    SvarSlett
  2. Her har arrangørene alt på det tørre. Avstanden er målt i luftlinje. Som du nevner i parantesen din, og som man ser når man klikker inn på trackingen til klokken, har TeddyFuturestar valgt en ganske utradisjonell linje. Dette bør være en tankevekker til Norseman hvor TeddyF kan ende opp med å svømme godt over 4k.

    SvarSlett
  3. Får håpe det stemmer. Vil nødig så tvil om arrangørens kredibilitet FØR arrangementet.

    Det er nok den helsikkes passgangen som sørger for en dragning mot høyre for min del.

    SvarSlett
  4. Årstein e jo ikkje kjent for å ha god stedssans og retningssans og verre blir det jo når han komme i vann. Eg tørr ikkje tenka på kos det ska bli under norse. faktisk ikkje tenkt på det før wingman gjorde meg obs på det. kanskje du ska trena på det twin?

    SvarSlett
  5. Twin; selvsagt lagt inn i planen, når openwater swimmming blir en del av ukesopplegget. Navigering i vann er en soleklar utfordring for meg.
    I Norse er målet å finne en orienteringsløper i vannet og holde ryggen til vedkommende hele veien inn til EIdsfjord...

    SvarSlett
  6. Hvor vanskelig kan det være å svømme i rett linje? Det er vel bare å se opp en gang i blant for å korrigere retningen? Men dine egenskaper som pathfinder er jo katastrofale.Blir helt klart spennende å se hvor du ender...

    SvarSlett
  7. Vanskeligere enn du tror dette Hans. Et raskt blikk rett fremover er sterkt ødeleggende for en god og jevn rytme som man trenger på lange svømmedistanser. Dessuten skal det ikke mer enn 7/8 tak før man har snudd 90 grader på en dårlig dag.

    Uten godt kompass i hodet er det omtrent som å sykle tempo med 2,5 i promille. Svært krevende øvelse det også.

    SvarSlett
  8. Hans; må og huske på at det er en lett øvelse å svømme rett frem, når man svømmer som en hund...

    SvarSlett
  9. Ikke kjeft og smell sånn på min Hans!

    SvarSlett