Personalia

Bildet mitt
Bevegelsesentusiast, samfunnsviter og idrettssosiolog.

torsdag 30. juni 2011

Lillehammer-Oslo 2011

Et av årets største delmål (alt er delmål ift Norseman), Lillehammer-Oslo gikk av stabelen sist lørdag. Jeg har siden oktober ifjor trent rimelig målrettet mot denne dagen, sammen med mine teamkollegaer i Team Torshov. Vi har deltatt på Enebakk Rundt og Nordmarka Rundt sammen, og prestert bra, men ikke helt rått bra. Det var derfor med en viss skepsis jeg vurderte lagets evne til å nå målsetningen, som var 4.20 og 43,8km/t i snitt. Skepsisen skulle vise seg å være sterkt overdrevet - en meget gledelig bommert!

Men den største skepsisen var dog knyttet til min egen evne til å følge de sterkeste på laget sitt tempo, uansett hvilken fart det ble satt! Jeg hadde ingen ideell oppladning for å si det mildt. Etter Norgescupen i triathlon første helgen i juni på Jevnaker, kjente jeg en låsning/irritasjon i venstre hofte/rompe. Denne forverret seg etter tirsdagstreningen, og jeg ble skikkelig urolig for om jeg i det hele tatt ville bli klar til L-O. Derfor ble det ingen hardøkter på meg de påfølgende 3 ukene, verken langturer eller tøffe lagtempo økter med TT. 
Jeg stilte til start, og gjorde mine tanker om fortsettelsen. Kjente jeg ikke murring i rompa skulle jeg kjøre så lenge det holdt og gå rundt i rulla. Skulle ikke være gratispassasjer inn til Oslo, fullstendig uinteressant. Man skal bidra! Men, dersom jeg kjente murring i skadeområdet, skulle jeg bryte av, da jeg var temmelig sikker på at jeg ikke klarte å følge TT frontgruppa inn denne dagen. 
Det gikk som det måtte gå. Jeg var med halvveis før både form og helse gjorde sine brutale inntog på hver sin måte. Jeg gav beskjed om at det ikke gikk, og falt ut av rulla. Det var greit kjipt å se TT suse nedover i 60km+, men det var fånyttes for min del, og det venter MYE større ting for meg fremover. Jeg hadde til da hatt en helt fantastisk tur med gutta. Hvilken følelse det er å ligge og dunke i 50km i snitt og bidra i rulla sammen med laget sitt! Det skal gjenoppleves, og da skal jeg være race ready! All ære til Team Torshov som kom inn med 9 mann til 4.07 og 4. beste lagtid!
Jeg for min del vurderte sporenstreks å bryte etter å ha sluppet frontgruppa. Tenkte å minimalisere skaden i vente på større utfordringer:-) Det ble likevel til at jeg trilla rolig på sykkelen i påvente av mulighet for offentlig transport eller muligens en taxi. Dette kom aldri(!), så det ble jammen meg målgang på meg til slutt:-) Tiden er irrelevant, men det ble 5.02. Jeg gjorde ingen innsats i å følge togene som tok meg igjen, så det ble en rolig langtur for meg i sone 1 de siste 9milene. Greit å komme inn da under en time etter TT. Alt i alt var det en finfin tur i strålende vær. Skaden ble ikke slått opp nevneverdig heller, så Norse går som planlagt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar