Personalia

Bildet mitt
Bevegelsesentusiast, samfunnsviter og idrettssosiolog.

onsdag 29. juni 2011

Spilleliste Norseman - 70 sanger på plass

Å finne riktig musikk til selve dagen, er en meget viktig øvelse. Skal ha en spesialtilpasset ipod som kun har låter som gir meg den herlig godfølelsen som kommer godt med både før og under Norse.
Jeg har selvsagt mange spor som jeg bare MÅ ha med, og noen av disse er allerede listet opp. Samtidig vil jeg fylle ut fortløpende.
Utover det, tar jeg gjerne i mot inspirasjon fra dere i jakten på den optimale Norseman-spillelisten. Kom med forslag til låter, så får dere se om de når inn i spillelisten:-)
Forhåndsuttatte:
01. This is the one, The Stone Roses (United-hymne)
02. Fake empire, The National
03. Reckoner, Radiohead
04. Machinehead, Bush
05. The Nerve Tattoe, Motorpsycho
06. Overthrown, Libido
07. Mayonaise, Smashing Pumpkins
08. Where the streets have no name, U2
09. Leave, R.E.M
10. I`m on fire, Bruce Springsteen
11. Mother, Roger Waters
12. Wonderwall, Oasis
13. Cut here, The Cure
14. Wrong Number, The Cure
15. Elephant stone, Stone Roses
16. Debaser, The Pixies
17. The Trooper, Iron Maiden
18. Fear of the dark, Iron Maiden
19. One, Metallica
20. Vicarious, Tool
21. Eulogy, Tool
22. Our swords, Band Of Horses
23. Ready to start, Arcade Fire
24. No Cars Go, Arcade Fire
25. Soldier Girl, The Polyphonic Spree
26. The Middle, Jimmy Eat World (Lisi, gjennom tvilling telepati)
27. Handle Me, Robyn (wingman, Olav Abusland)
28. Isle of now, Montee (wingman, Olav Abusland)
29. Ascend, Montee (wingman, Olav Abusland)
30. I could never take the place of your man, Prince
31. Last Goodbye, Jeff Buckley
32. When I`m alone, Lissie
33. Midlife crisis, Faith no more
34. Put your lights on, Everlast
35. Somebody elses body, Urge Overkill
36. Enjoy the silence, Depeche Mode
37. Every breath you take, The Police
38. Pain lies on the riverside, Live
39. Plowed, Sponge
40. The Famous biting boy, Xploding Plastix
41. Who invited you, The Donnas (Wenche Skår Skjæveland)
42. The National- Abel (Hans Jr)
43. Smashing Pumpkins- Today (Hans Jr)
44. 16 Horsepower- Black soul choir (Hans Jr)
45. Sugar- If I can't change your mind (Hans Jr)
46. Teenage Fanclub- Verisimilitude (Hans Jr)
47. Pulp- Common People (Hans Jr)
48. Faith No More- Epic (Hans Jr)
49. Morrissey- Irish blood, english heart (Hans Jr)
50. Motorpsycho- Sunchild (Hans Jr)
51. Placebo- Come home (Hans Jr)
52. Ride- Twisterella (Hans Jr)
53. Bruce Springsteen- American skin (Hans Jr)
54. Thoussand Yard Stare- 0-0 a.e.t (Hans Jr)
55. Two Gallants- Seems like home to me
56. Die Toten Hosen- Hier kommt Alex (Olas favoritt)
57. Wilco- Outtasite
58. Bob Dylan- Series of dreams
59. 22 Pistepirkko- Don't play cello
60. Snow Patrol- Hands open
61. Steve Earle- Here I am
62. Mercury Motors- Turn the tide
63. Sponge- Molly (16 candles down the drain)
64. The Doves- Pounding
65. Iron Maiden- Rainmaker
67. Urge Overkill- Sister Havanna
68. Editors- Smokers outside the hospital doors
69. Muse- Starlight
70. New Order- Temptation



KEEP EM COMING!

13 kommentarer:

  1. Jeg ser for meg deg, Ola og Hans, spiller luft gitar foran vinduet på rommet til Hans =) Gode minner fra den cd-samlingen. Jeg skal tenke på om det er noen godsanger jeg kan komme med. Har jo alltids noen hardcoresanger fra min glansperiode.

    SvarSlett
  2. Hehe, good times!

    Og der kom jeg på en som du definitivt hadde foreslått - the middle, Jimmy Eat World:-) Inn på lista.

    SvarSlett
  3. stjeler den lista der og gjør den klar til morgendagens langtur, ser jeg deg på grønnlands bro i morra klokka 9?

    SvarSlett
  4. Kos deg på tur EB, hvile på meg...

    Btw; Lista vil bare bli sterkere og sterkere :-)

    SvarSlett
  5. Jeg vil foreslå litt fjærlett pop som kan gjøre deg litt lett til sinns når du er langt nede.

    Robyn - Handle Me
    Alphabeat - The Spell og Boyfriend
    Me and my army - The only one
    Oskar Linnros - Från och med du
    Montee - Isle of Now og Ascend
    Prince - Little Red Corvette

    SvarSlett
  6. Olav; det blir i letteste og fløyelsmyke laget noe av dette. Flott musikk, men ikke alle er helt egnet i denne sammenheng:-)
    Robyn - Handle Me INKLUDERT!
    Alphabeat - The Spell og Boyfriend FORKASTET
    Me and my army - The only one FORKASTET (bra dog)
    Oskar Linnros - Från och med du FORKASTET
    Montee - Isle of Now og Ascend BEGGE INKLUDERT!
    Prince - Little Red Corvette

    SvarSlett
  7. Men, Olav du gav meg tips om en annen Prince sang!

    SvarSlett
  8. Brutal dom! Pop var tydeligvis en sjanger jeg skal holde meg unna.

    Prince har bare hits... (1999, When doves cry, lets go crazy f.eks)

    SvarSlett
  9. RUNNIN’ WILD – Airbourne
    WHO INVITED YOU – The Donnas
    ROLL ON DOWN THE HIGHWAY – The Donnas
    WORKING FOR THE WEEKEND - Josh Gracin

    Første sangen spiller jeg alltid i bilen på vei til trening på Ålgård - skamhøyt! Pluss at den gjør joggeturen verdt alt slitet. Den MÅ du ha med. Kan sende deg alle sangene i lydfil på mail om du vil.

    Nå skal jeg lage nachos til Hans som er på sykkeltur, siden han har bursdag:-) Blir servert med guacamole og Hans-øl brygget i Oslo!

    SvarSlett
  10. Herlige forslag Wenchis, men dette er beinhard sensur. Jeg tar med The Donnas sangen "Who Invited You":-) Your`re on the list - keep em coming!

    SvarSlett
  11. Ok, ikke verst at jeg fikk med en! Bedre enn Olav, og det var målet:-) MEN ser du ikke hvor gjennomtenkte de andre forslagene er?? "Runnin' Wild", for løpeetappen, og "Roll on down the highway" for sykkeletappen. Ingen ting er tilfeldig liksom... Ser Hans står og leter gjennom cd-søylen her nå, så da får du vel det du er ute etter tenker jeg:-)

    SvarSlett
  12. Her er den endelige listen, den du har ventet på! En lett blanding av nostalgia fra luftgitartrioen på gutterommet til musikk jeg har på min mp3-spiller når jeg trener. Her regner jeg selvsagt ikke med at noe blir forkastet. Mange sanger å glede seg til!

    The National- Abel
    Smashing Pumpkins- Today
    Thin Lizzy- Cowboy song
    Thin Lizzy- Dedication
    16 Horsepower- Black soul choir
    Sugar- If I can't change your mind
    Teenage Fanclub- Verisimilitude
    Pixies- Head on
    Baddiel& Skinner& Lightning Seeds: 3 Lions
    Pulp- Common People
    Bob Hund- Hörlurar
    Dubstar- St Swithins day
    Faith No More- Epic
    Peter Gabriel- Solsbury Hill
    Live- All over you
    Morrissey- Irish blood, english heart
    Motorpsycho- Sunchild
    Bob Mould- Moving trucks
    Andrej Nebb- Ufødd gud
    Placebo- Come home
    Raga Rockers- Fritt liv
    REM- Harbour coat
    Ride- Twisterella
    Stereophonics- Local boy on the photograph
    Bruce Springsteen- American skin
    Thoussand Yard Stare- 0-0 a.e.t
    Roxy Music- Virginia Plain
    Two Gallants- Seems like home to me
    Die Toten Hosen- Hier kommt Alex (Olas favoritt)
    The Velvet Underground- I'm waiting for the man
    Wilco- Outtasite
    Yeahlove Swans- Lost in someone
    Bob Dylan- Series of dreams
    The Hellacopters- By the grace of God
    Primal Scream- Country girl
    22 Pistepirkko- Don't play cello
    The Dandy Warhols- Get off
    The Killers- Glamorous Indie rock and roll
    Snow Patrol- Hands open
    Steve Earle- Here I am
    Mercury Motors- Turn the tide
    Sponge- Molly (16 candles down the drain)
    Ulf Lundell- När jag kysser havet
    Gary Moore & Phil Lynnot- Out in the fields
    The Doves- Pounding
    Iron Maiden- Rainmaker
    Stone Roses- Sally Cinnamon
    Urge Overkill- Sister Havanna
    Editors- Smokers outside the hospital doors
    Muse- Starlight
    Sisters of Mercy- Temple of love
    New Order- Temptation

    En kongeliste!

    SvarSlett
  13. Wenche; ja, tok den underliggende historien:-)
    Hans; en overveldende liste, og her er det mange godsaker! Flere vil nå spillelisten på Norsedagen - herrlich! Du finner dem på oppdatert liste.

    SvarSlett