Personalia

Bildet mitt
Bevegelsesentusiast, samfunnsviter og idrettssosiolog.

fredag 19. august 2011

Sagene KM i Grusbanking - DNF

FOTO: Tom Lund
Igår arrangerte Sagene Sykkel sitt tredje (av 4) klubbmesterskap. Rytteren som har plassert seg best på disse 4 klubbmesterskapene, får den prestisjefylte tittelen "Stormester" av Sagene Sykkel 2011.
Jeg vant første klubbmesterskap, som gikk i disiplinen Tempo, men stilte ikke pga skade på KM i Mtb Rundbane. Hadde ikke hevdet meg der uansett da syklingen i den disiplinen blir for teknisk.
Men KM i Grusbanking hadde jeg gledet meg stort til. Mest fordi det faktisk ville bli min første konkurranse på min herlige Gary Fischer Superfly Elite 29-er:-) Men også pga at jeg endelig skulle få målt krefter mot de andre Sagenerytterne "der oppe", for Sagene mønstrer et meget bra internfelt når de beste stiller til start, hvor flere er med å preger agegroups i terrengrittene på Østlandet. Hele 24 ryttere stod på startstreken, et fantastisk antall! Løypa går igjennom legendariske Tømte Grand Prix traseen, hvor starten er ved markaporten på Kjelsås, fortsetter inn mot Monsetangen til Movatn opp Tømte og nedover til Hammeren og tilslutt målgang Gamle Anker vei.
Favorittene var forhåndsannonsert, men lot vente på å vise seg helt til formann Kj åpnet for fri sykling, etter 3km med masterkjøring. Dette av hensyn til andre brukere av marka - viktig å bruke hodet! Jeg lå langt fremme for å ikke bli tat på senga når rykket kom etter Masteren. Ved første bakkestigning kom leder av Stormesterkonkurransen, Dala susende opp på venstresiden, og han tok med seg alle de som hadde intensjoner om å ligge fremme i feltet, deriblant meg selv. Det ble beinhardt opp bakken til krysset mot Movatn, og jeg slet med å henge på. Har siden Norseman ikke hatt en eneste hardøkt med høy puls, så dette var et lite sjokk for kroppen. Klamret meg med, men Langpilsen og jeg måtte slippe ledertrioen (Dala, Fiskern & Pelzen) noe opp bakken før nedstigningen og steinpartiet ned mot Movatn. Her gikk det unna, og dessverre for min del, litt for hardt for seg. Merket derfor etterhvert at bakhjulet mistet feste og forstod ganske tidlig at jeg hadde punktert:-(
Da var det over for min del. Lå ca. 50m bak de fremste og hadde klare intensjoner om å sakte, men sikkert komme opp til dem, så det var surt. 
Jaja, morsomt så lenge det varte, og gledelig med så mange deltakere. Dala vant KM Grusbanking og Stormestertittelen. På tirsdag venter siste KM - i Klatring på racer opp til Tryvann:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar